Tuesday, December 18, 2012

達磨の目 - Why daruma dolls have no pupils?

縁起物のだるまさんは、目が無い状態で販売されていて、祈願時に片方の目を、成就した際にもう片方を入れるという、慣わしがありますね。


どっちから入れるでしょうか?


この間、香港人に聞かれました。


そこで、調べました。


  • Why does the Daruma doll have no eyes (pupils) when you first get one?
It's for the owner to draw an pupil when he/she makes a wish or sets a goal at the beginning of a year or some special occasions. It's like you make an agreement with your Daruma that you'll work hard to reach your goal! 

  • Which pupil first?
Daruma's left eye.


だるまさんの左目(向かって右側)から入れます。
Draw Daruma's left pupil while making a wish.



Drawing Daruma's pupil


  • When to draw the right pupil?
When your wish has come true. Thank Daruma-san while drawing!




私のミニだるまさんは、現在こんな感じ。


Mini Daruma in progress


鉛筆で大体のイメージを書いてみました。
お顔は肌色に塗るので、鉛筆の線はその時消えちゃうけど。

来週中には仕上げられるかな?


No comments:

Post a Comment